top of page

Matariki

Matariki. Ízlelgetem ezt a szót. Milyen furcsán hangzik ez magyar füllel !? Mégis mintha minden nyelven befogadható lenne a ritmusa, a zenéje ennek a Māori szónak.

A csillagok nyelvét mindenki érti. Elég kimenni éjjel és bámulni az eget, felismerni csillagképeket vagy csak találgatni és lesni a hullócsillagokat. Ugye megvan az érzés? A csendből misztikus üzenetek érkeznek ha elég jól figyelünk.

Matariki. Plejádok. A Fiastyúk. Hét csillag. Ezt a nevet adtam az álmaim terének, a helynek, ahol újjászülethetsz, gyógyulhat a tested, lelked, tisztulhat a fáradt elme.

A szellemvilágról. A szellemvilágot (spiritualitást) félelmek és ebből fakadó elutasítások is övezik, mások homlokukra írva törtetnek elöl büszkén: ÉN értem ezt a világot, majd ÉN elmagyarázom neked! Majd ÉN segítek, ÉN olvasok a láthatatlan világokban és segítek neked. Néhány éve engem is elkapott ez a túllelkesedés. Mára ez csitult. Nagyobb alázattal szemlélem az Életet, másokét és magamét is. Reményeim szerint befogadóbbá váltam, és nem akarok mindenáron csak adni és tanítani...

A szellemvilág számomra rejtélyes, misztikus, mindig is az marad. Kaland. Felfedezés. Nekem szenvedélyes szerelem is, de már nem akarom , hogy másnak is az legyen. Az Élet misztérium.

Minden értelemben. Az, hogy én most itt ezeket a sorokat írom az is az. Meg az orgonaillat a szobában, szantál füstölővel megbolondítva. Hmmm. Ugye hogy erről nem is lehet írni?

Ezért is hozom létre ezt a teret, mert a személyes élmények sokszor csak a mieink és nem muszáj azt szavakba önteni, elég "csak" megélni. Misztérium. Amikor kacskaringós utak, kihívások után egyszer csak bekövetkezik egy örömteli pillanat. Mondanám, hogy váratlanul, de a csodákra minden pillanatban nyitott vagyok, mint egy gyerek. Például amikor berepül egy szentjánosbogár a konyhaablakon és a kisfiammal együtt nevetünk hogy milyen kár, hogy nem éjszaka van, mert akkor most világítana...Egyszerű dolgok ezek. Ha éberek vagyunk, az Élet folyton meglep valami apró vagy nagy ajándékkal. Mert sok ilyen pillanatból áll össze az a történet, ami az örömteli életet jelenti számomra.

Meghívlak ide, ahol évek munkája után teret tudok adni az örömre, a töltődésre, a pihenésre, az együttlétre, az alkotáshoz. Ahol reményeim szerint közösség formálódik. Kicsi vagy nagy nem fontos. Pont akkora lesz, amekkorának helye van itt és most. Ahol minden változásnak helye van, hisz az Élet maga a változás.

Hosszú ideig szültem ezt a teret, most a szívemet nyitom meg először, hogy ide örömmel térhess be Te is!

Találtam egy nagyon idevágó angol nyelvű írást Matariki jelentéséről. Ezt a helyet pont ilyen szellemiségben álmodtam meg. Áldást kérek rá a szellemvilágtól, hogy valóra váljon és legyen benne Élet!

Az angolul nem tudóknak pedig ígérem, teszek ide egy fordítást is hamarosan.

KIA ORA! KIA MANA! Legyen Élet, Fény és Szeretet! http://www.ccc.govt.nz/culture-and-community/events-and-festivals/annual-events/matariki/

 


Featured Posts
Bejegyzések hamarosan
Kövess minket!
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Még nincsenek címkék.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page